ועידת עיר הנדל"ן 2017

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט במושב הפתיחה: "אנו מחויבים לדאוג לקורת גג הולמת לכל אזרח במדינה – זו משימה לאומית".

"אנו מחויבים לדאוג לקורת גג הולמת לכל אזרח במדינת ישראל – זו המשימה הלאומית שלנו ואנחנו נעמוד בה", כך פתח היום (ג') השר יואב גלנט, את ועידת עיר הנדל"ן 2017 שמקיים מרכז הבנייה הישראלי באילת.  

 

לדבריו של גלנט: "מה שאנו עושים בממשלה האחרונה בתחום הבינוי, השיכון והדיור הוא לטעמי ללא תקדים בעשורים האחרונים. בשנים 2005 עד 2015 מחירי הדיור עלו בכ – 100, בשמונת החודשים האחרונים חלה לראשונה התייצבות במחרים.

 

חשוב לנו בהורדת מחירי הדיור – הורדת מחירי הקרקעות והורדת הרווח הקבלני – זה מה שיביא לצמצום משמעותי במחירים.

 

יו״ר מרכז הבניה הישראלי ערן רולס ושר השיכון והבינוי יואב גלנט. צילום: ארן דולב

 

בתחום הדיור הציבורי, הממשלה הקודמת רכשה סך הכל 6 דירות המיועדות לדיור ציבורי, אנחנו רכשנו כבר כ – 1,200 דירות למטרה זו. מי שהולך בראש הטור הוא זה שקובע את הכיוון, אך מי שקובע את הקצב הוא מי שנמצא במאסף. אם שוכחים את האדם האחרון בשורה נשארים בבעיה גדולה יותר".

 

בתחום ההתחדשות העירונית הוסיף גלנט כי "המדינה לא יכולה להמשיך לקחת שטחים פתוחים, חייבים להמשיך לבנות בתוך הערים. המייסדים של הערים גרים בשכונות מוזנחות ביותר בצורה לא ראויה. יש לנו כר גדול לפעולה בתחום ההתחדשות העירונית, שכונות גדולות ישנו את פניהן בעתיד".

 

גלנט מתייחס גם לנורא ההתיישבות במדינת ישראל ואומר כי "לפני 35 שנה, 23% מתושבי המדינה גרו בגליל, היום רק 19%. כך קורה גם בנגב וביהודה ושמרון. עם מאמץ גדול, כשישראל תחגוג 100 נגיע חזרה לשיעור דומה".

 

בנושא הרגולציה ציין גלנט כי ״לפני עשור היתה מדינת ישראל במקום ה- 20 בעולם, ביחס למדינות שנוח לעשות בהן עסקים. הידרדרנו למקום 40. זה לא ייתכן להגיע למצב שהמדינה פועלת במדיניות של מזעור טעויות, ולא של מקסום הישגים. אנחנו עובדים על דברים אלו ובוועדת הכלכלה נעביר בקרוב, את חלקו השני של החוק שדן במערכת היחסים בין הקבלנים לרוכשים. צריך להגן על הזוגות הצעירים, ולא על הקבלנים״.

 

יו״ר מרכז הבניה הישראלי ערן רולס. צילום: ארן דולב

 

ערן רולס, יו״ר מרכז הבניה הישראלי, אמר בפתיחת הועידה כי ״כל מי שנמצא כאן משלב ביזנס, ציונות ואהבת למדינה. כל אחד מאתנו שותף קטן בבניית הארץ, גם האתאיסטים הגדולים, מאמינים כי מדובר במצווה חשובה ביותר״.